Terug
Gepubliceerd op 01/06/2022

2022_GR_00083 - ICT - Personeelsdienst - Levering en implementatie van een tijdsregistratie-en personeelsplanningssysteem voor gemeente en OCMW Opwijk - Goedkeuring

Gemeenteraad
di 31/05/2022 - 20:00 Raadzaal GAC II
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Wouter Van Driessche, Voorzitter; Albert Beerens; Lutgard Van der Borght; William Engels, Schepen; Johan Deleu, Schepen; Marijke De Vis; Joske Vermeir; Patrick De Smedt; Inez De Coninck, Burgemeester; Jeroen Eenens; Els Van Buggenhout; Luc De Ridder; Roland Mortier, Schepen; Els Van Gucht; Evelien Beeckman, Schepen; Willem De Pauw; Linda Verbesselt; Bert De Wel; Eliane Laurent; Christel Ringoot, Adjunct Algemeen Directeur

Afwezig

Jan Couck, Schepen; Floris Van den Broeck; Jasper Baeyens; Katty Van der Borght; Katleen Biesemans, Algemeen Directeur

Secretaris

Christel Ringoot, Adjunct Algemeen Directeur

Voorzitter

Wouter Van Driessche, Voorzitter

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00083 - ICT - Personeelsdienst - Levering en implementatie van een tijdsregistratie-en personeelsplanningssysteem voor gemeente en OCMW Opwijk - Goedkeuring

Aanwezig

Wouter Van Driessche, Albert Beerens, Lutgard Van der Borght, William Engels, Johan Deleu, Marijke De Vis, Joske Vermeir, Patrick De Smedt, Inez De Coninck, Jeroen Eenens, Els Van Buggenhout, Luc De Ridder, Roland Mortier, Els Van Gucht, Evelien Beeckman, Willem De Pauw, Linda Verbesselt, Bert De Wel, Eliane Laurent, Christel Ringoot
Stemmen voor 19
Bert De Wel, Willem De Pauw, Eliane Laurent, Evelien Beeckman, Luc De Ridder, Marijke De Vis, Jeroen Eenens, Lutgard Van der Borght, Els Van Gucht, Linda Verbesselt, Inez De Coninck, Johan Deleu, Joske Vermeir, Patrick De Smedt, Albert Beerens, William Engels, Els Van Buggenhout, Roland Mortier, Wouter Van Driessche
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2022_GR_00083 - ICT - Personeelsdienst - Levering en implementatie van een tijdsregistratie-en personeelsplanningssysteem voor gemeente en OCMW Opwijk - Goedkeuring 2022_GR_00083 - ICT - Personeelsdienst - Levering en implementatie van een tijdsregistratie-en personeelsplanningssysteem voor gemeente en OCMW Opwijk - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Levering en implementatie van een tijdsregistratie-en personeelsplanningssysteem voor gemeente en OCMW Opwijk” werd een bestek met nr. Pers_2022_001 opgesteld door de dienst Aankoop en contractbeheer.

 

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 55.000,00 + € 11.550,00 (21% btw) = € 66.550,00.

 

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

 

Het betreft een gezamenlijke opdracht waarbij het aangewezen is dat Gemeente Opwijk de procedure zal voeren en in naam van OCMW Opwijk bij de gunning van de opdracht zal optreden.

 

Gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging.

Juridische grond

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

 

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet), en meer bepaald  artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat.

 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Adviezen

Dienst Financiën Gunstig advies
ICT Gunstig advies
ACO Gunstig advies

Regelgeving bevoegdheid

Art. 41 §1 10° van het decreet lokaal bestuur: Bevoegdheid gemeenteraad (niet toe te vertrouwen aan college) - plaatsingsprocedure en voorwaarden overheidsopdrachten
<p>Artikel 41 &sect;1 10&deg; van het decreet lokaal bestuur: De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het college van burgemeester en schepenen worden toevertrouwd: het vaststellen van de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden van overheidsopdrachten, tenzij: a) de opdracht past binnen het begrip dagelijks bestuur, vermeld in punt 8&deg;, waarvoor het college van burgemeester en schepenen bevoegd is; b) de raad de plaatsingsprocedure en het vaststellen van de voorwaarden voor die overheidsopdracht nominatief aan het college van burgemeester en schepenen heeft toevertrouwd</p>

Beleidsdoelstellingen

Niet van toepassing
Gelijkblijvend beleid ICT
Gelijkblijvend beleid ICT

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. Pers_2022_001 en de raming voor de opdracht “Levering en implementatie van een tijdsregistratie-en personeelsplanningssysteem voor gemeente en OCMW Opwijk”, opgesteld door de dienst Aankoop en contractbeheer worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 55.000,00 + € 11.550,00 (21% btw) = € 66.550,00.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

Gemeente Opwijk wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van OCMW Opwijk bij de gunning van de opdracht op te treden.

Artikel 4

In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.