Terug
Gepubliceerd op 27/10/2021

2021_CBS_01738 - Kantoorbenodigdheden - Levering van kopieerpapier voor gemeente en OCMW Opwijk en zorgbedrijf OPcura voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2025 - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
ma 18/10/2021 - 09:00 collegezaal GAC II
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Inez De Coninck, Burgemeester; Evelien Beeckman, Schepen; Johan Deleu, Schepen; William Engels, Schepen; Jan Couck, Schepen; Roland Mortier, Schepen; Katleen Biesemans, Algemeen directeur

Secretaris

Katleen Biesemans, Algemeen directeur
2021_CBS_01738 - Kantoorbenodigdheden - Levering van kopieerpapier voor gemeente en OCMW Opwijk en zorgbedrijf OPcura voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2025 - Goedkeuring 2021_CBS_01738 - Kantoorbenodigdheden - Levering van kopieerpapier voor gemeente en OCMW Opwijk en zorgbedrijf OPcura voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2025 - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Levering van kopieerpapier voor gemeente en OCMW Opwijk en zorgbedrijf OPcura voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2025” werd een bestek met nr. Contr_2022_001 opgesteld door de dienst Aankoop en contractbeheer.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 40.000,00 + € 8.400,00 (21% btw) = € 48.400,00 voor de totale looptijd van 4 jaar.

De huidige opdracht beoogt het sluiten van een raamovereenkomst met één enkele deelnemer waarbij niet alle voorwaarden in de raamovereenkomst werden bepaald. De aanbestedende overheid kan de deelnemer aan de raamovereenkomst indien nodig schriftelijk raadplegen om hem te verzoeken zijn offerte aan te vullen.

Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 19 juli 2021 goedkeuring aan de lastvoorwaarden, de raming en de plaatsingsprocedure van deze opdracht, met name de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 19 juli 2021 om de plaatsingsprocedure te starten en volgende ondernemers uit te nodigen om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure:
- Lyreco Belgium nv, Rue Du Fond Des Fourches 20 te 4041 Vottem;
- Inapa Belgium, A. Vaucampslaan 30 te 1654 Huizingen;
- Ecoburotic sa, Steenweg op Asse 126A te 7850 Enghien;
- CANON BELGIUM NV, Berkenlaan 3 te 1831 Diegem;
- Papierstad, Astridlaan 219 te 3900 Pelt;
- Papyrus Belgium, Noordkustlaan 16C/4 te 1702 Dilbeek;
- REPRO BVBA, Turnhoutsebaan 42-44 te 2970 Schilde;
- SIOEN  Office, Bierbeekstraat 18 te 3360 Bierbeek.

De offertes dienden het bestuur ten laatste op 6 september 2021 om 11.00 uur te bereiken.

De verbintenistermijn van 180 kalenderdagen eindigt op 5 maart 2022.

Er werden 3 offertes ontvangen:
- Lyreco Belgium nv, Rue Du Fond Des Fourches 20 te 4041 Vottem (€ 9.130,47 + € 1.917,40 (21% btw) = € 11.047,87 per jaar);
- Inapa Belgium, A. Vaucampslaan 30 te 1654 Huizingen (€ 8.245,77 + € 1.731,61 (21% btw) = € 9.977,38 per jaar);
- REPRO BVBA, Turnhoutsebaan 42-44 te 2970 Schilde (€ 10.784,20 + € 2.264,68 (21% btw) = € 13.048,88 per jaar);

De dienst Aankoop en contractbeheer stelde op 11 oktober 2021 het verslag van nazicht van de offertes op.

De dienst Aankoop en contractbeheer stelt voor om, rekening houdende met het voorgaande, deze opdracht te gunnen aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Inapa Belgium, A. Vaucampslaan 30 te 1654 Huizingen, tegen de onderhandelde eenheidsprijzen van deze inschrijver.

Het betreft een gezamenlijke opdracht waarbij Gemeente Opwijk optreedt in naam van OCMW Opwijk en WV OPcura bij de gunning van de opdracht.

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, betreffende de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet), en meer bepaald  artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat en artikel 43.

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Adviezen

ACO Gunstig advies

Regelgeving bevoegdheid

Art. 56 §3 4° van het decreet lokaal bestuur: Bevoegdheid college - overheidsopdrachten
<p>Artikel 56 &sect;3 4&deg; van het decreet lokaal bestuur: Het college van burgemeester en schepenen is bevoegd voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten</p>

Beleidsdoelstellingen

Niet van toepassing
gelijkblijvend beleid aankopen en contracten
Gelijkblijvend beleid aankoop en contracten
Niet van toepassing
Gelijkblijvend beleid MOZA-IK
Gelijkblijvend beleid MOZA-IK
Niet van toepassing
Gelijkblijvend beleid De Boot
Gelijkblijvend beleid De Boot

Budgetsleutels

2022/ACT-529/0119-99/61591000/BESTUUR/AK/IP-GEEN
2022/ACT-170/0801-00/61591000/BESTUUR/DM/IP-GEEN
2022/ACT-154/0800-01/61593000/BESTUUR/DDB/IP-GEEN

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 11 oktober 2021, opgesteld door de dienst Aankoop en contractbeheer.

Artikel 2

Het verslag van nazicht van de offertes in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.

Artikel 3

De opdracht “Levering van kopieerpapier voor gemeente en OCMW Opwijk en zorgbedrijf OPcura voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2025” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Inapa Belgium, A. Vaucampslaan 30 te 1654 Huizingen, tegen de onderhandelde eenheidsprijzen van deze inschrijver.

Artikel 4

De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. Contr_2022_001.