Terug College van burgemeester en schepenen

ma 19/10/2020 - 08:30 Collegezaal - GAC II - Ringlaan 20

Mededelingen

  • Vanwege de dienst cultuur

    * Afhankelijk van wat de Veiligheidsraad beslist op 16 oktober in de namiddag willen we bevestiging dat de herdenking op 11 november kan doorgaan.

    Deze is quasi volledig en coronaproof voorbereid. M.i. een voorbeeld voor andere verenigingen 😉

    Indien geen wijzigingen rond evenementen lijkt me het wenselijk dit toch te laten plaatsvinden. Graag mening van het college hierin.

    * Wekelijkse markt valt in de kerstvakantie op 25 december en 1 januari. Voorstel om de markten te verplaatsen naar woensdag 23 december en 30 december van 14u30 tot 18u00. (cf. i/h verleden reeds zo gebeurd) Marktkramers zullen bevraagd worden of dit voor hen wenselijk is – we wachten dus eerst hun reactie af.

Vaste punten

Consensuspunten

Albert Beerens

Personeelsdienst

Personeelsdienst

Inez De Coninck

Grondgebiedzaken

Grondgebiedzaken

Johan Deleu

Afdeling Vrije tijd

Sport

Jan Couck

Afdeling Vrije tijd

Evenementen

Bespreekpunten

Albert Beerens

Dienst Financiën

Dienst Financiën

Johan Deleu

Infrastructuur

Infrastructuur

Joske Vermeir

Doelgroepenbeleid

Jeugd
  • Het college van burgemeester en schepenen verleent zijn goedkeuring aan de vormgeving van een digitaal loket kinderopvang op voorwaarde dat minimaal 175 kinderopvangplaatsen, zijnde 75 procent van de totale hoeveelheid aanwezige kinderopvangplaatsen in de gemeente Opwijk, toetreden.

    Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de tijdsinvestering die als noodzakelijk ingeschat wordt om dit Lokaal Loket Kinderopvang op te volgen. Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de vraag van de medewerkers hoe deze tijdsinvestering dient ingepland te worden en beslist....

Jan Couck

ICT, GIS en Noodplanning

ICT
  • Het college van burgemeester en schepenen keurt de aankoop goed van de koppeling tussen de financiële software en 3P (aankoopbeheer) voor een bedrag van 75,57 € per maand excl BTW. Dit is € 3.627,35 excl BTW + € 761,75 BTW = € 4.389,11 incl BTW over 4 jaar.

  • Het college van burgemeester en schepenen stelt OPcura officieel in kennis van de noodzaak tot het nemen van een aantal stappen aangaande aanpassingen aan de mail- en fileserver.

    1. Overschakeling van Exchange on-premisse naar Exchange365 via Microsoft E1 licentie
    2. Vervroegde vernieuwing van de file server

    en vraagt om hiervoor de nodige budgetten te voorzien zoals bepaald in de samenwerkingsovereenkomst.

Wouter Van Driessche

Algemeen maatschappelijk werk

Sociale Zaken
  • Binnen de afdeling sociale zaken zijn er twee medewerkers langdurig afwezig wegens ziekte.  Dit verhoogt de werkdruk voor de overige medewerkers, en dit in een periode dat er sowiezo al meer beroep gedaan wordt op de maatschappelijk werkers.  De meest kwetsbaren in onze gemeente hebben, vooral nu, aandacht nodig, en niet alleen op financieel vlak.

    We stellen voor om Karen Lauwers, deskundige welzijn en doelgroepenbeleid, vanaf november tot en met eind december 2020 in te schakelen in de werking van de afdeling sociale zaken.  Dit betekent dat het merendeel van de taken die behoren tot haar takenpakket tot eind december stop gezet worden.

    Als bijlage een gedetailleerde oplijsting van de taken die niet zullen opgenomen worden tot en met het einde van het jaar.

Welzijnszaken

Inez De Coninck

Grondgebiedzaken

Grondgebiedzaken

Publicaties